Monday, April 27, 2009

Coretan di pagi hari...

"Dengan nama Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang"


Jarum jam sudah menunjukkan jam 1.30 pg, ana masih x dpt nk melelapkan mata. Cadangnya nak study sket utk Final paper Virology n Mycology.. Tp ana ambil sedkit kesempatan utk bukak blog2 shbt2 ana.. Ana keliru!! Ana buntu.. Itulah perkataan yg dpt menggambarkan perasaan ana saat ini.. Terasa diri ini trsgt kosong.. Tarbiyyah diri tidak terurus.. Terkadg ana merasakan diri ana hipokrit.. Dan ana paling tak suka jika orang menilai ana hanya dr sudut luaran shj.. Sedangkan dalamannya, hanya Allah shj yg tahu.. Ana x suka begitu..

Terlampau byk kekosongan yg tlah ana biarkan menginap dlm hati ini. Ilmu.. tersgt cetek ilmu yg ana ada.. ana sedih.. Bila memikirkan orang memberikan kepercayaan dengan taklifan, ttp hakikat sbnrnya, tidaklah spt yg dijangkakan.. andai ana mampu putar kembali disaat sebelum ana diberikan taklifan, mgkin ana akan tolak pemberian ini.. Ana bukanlah orang yg layak.. Tapi, ana redha.. Mungkin ini Tarbiyyah dari Allah utk ana.. Ana yakin akan ada hikmahnya.. cuma perlu di gali dengan mendalam...

Kdgkala kejahilan diri, akal yg berlandaskan nafsu cuba menguasai diri.. Ana x suka!! Aku hanyalah hamba-Mu yg lemah Ya Allah... Bantulah aku..

Entah kenapa ana rasa serabut sangat2 kepala nih.. Nak kata PM, tak jugak.. Astaghfirullah...Mungkin ianya silap dr dalam diri ana sendiri.. Kekontangan ilmu kerana kejahilan diri ini.. Kurniakanlah kekuatan kpd ku Ya Allah... Agar aku sentiasa teguh di dlm mencari ilmu... Aku bersyukur kerana dipilih di jln ini..

Apa yang TELAH aku lakukan untuk Islam??
Persoalan yg sering menghantui diri..
____________________________________________________________________
Ya Allah kuatkanlah aku Ya Allah,
Aku bimbang jika aku semakin jauh..
Janganlah Kau biarkan aku semakin jauh Ya Allah..
Aku bersyukur kerana dipilih di jln ini,
Ya Allah..

No comments: