Sunday, September 13, 2009

Kerinduanku~ ♥

"Dengan nama Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang"

Detik demi detik berlalu,
Serasa seakan-akan baru semalam kita bertemu,
Melepaskan rindu yang terpendam di Qalbu..

Hari demi hari,
Kita tempuhi bersama,
Tapi mengapa,
Mengapa begitu singkat masa untuk kita bersama,
Tidak puas lg hatiku melepaskan rindu di dada,
Kini kau bakal pergi meninggalkan diriku semula,
Keseorangan disini,
Membiarkan rindu kembali membuak-buak di dada..

Entah masih adakah pertemuan di antara kita semula,
Atau aku bakal meninggalkan dirimu buat selamanya..

Andai itu yang telah tersurat untukku,
Aku bermohon,
Izinkanlah aku untuk melepaskan segala rindu yang ada,
Kerna ku tak pasti,
Masih adakah lagi yg bernama esok buatku,
Masih adakah peluang untuk kita bersama semula..

Andainya aku dijemput pergi oleh Al-Khaliq,
Aku berharap,
Dan aku bermohon pada-Mu Ya Allah,
Jadikanlah pertemuan kami pada kali ini,
Pertemuan yang terindah,
Pertemuan yang terbaik dalam hidupku...

Ramadhan,
Andainya aku masih dipanjangkan umur,
Andainya aku masih dibenarkan untuk bernafas dibumi Tuhan ini,
Aku akan senantiasa menantikan kehadiranmu kembali,
Untuk melepaskan segala rindu yang terpendam..

Janganlah kau biarkan aku,
Terus tersiksa menahan rindu yg membeku di dada,
Aku pasti akan menantikan kehadiranmu,
Untuk kembali bersama-samaku,
Andainya dibenarkan oleh-Nya...
Amiin Ya Rabbal ‘Alamin...


Sedar x sedar, rupanya2 kita sudah melangkah ke malam 24 Ramadhan.. Tersentak dihati bila imam masjid memberitahu sudah 24 hari dalam bulan Ramadhan kita lalui.. Sedih? Itu tidak mampu lagi untuk diungkapkan.. Perasaan berbolak balik, segala2nya bercampur... Hanya Allah yang tahu perasaan ku pada waktu itu... kenapa terlalu cepat masa berlalu? Byk lg yg belum aku lakukan di Bulan Ramadhan kali ini... Rasa mcm terlalu leka hingga x sedar cepatnya masa berlalu..

Masih banyak benda yg nak aku lakukan dalam bulan mulia ini... Tapi sempatkah?

Rasa mcm byk sgt rugi, dalam sebulan tak byk yg sudah aku lakukan... sedar2 Ramadhan bakal meninggalkan kita... Semoga Allah memberikan kekuatan bg kita untuk terus-terusan beribadah dah meraih segala kelebihan dalam sisa2 waktu yang tinggal...

Kuatlah wahai hati...
Aku harus rebut segala yang masih tinggal..
Berilah kekuatan Ya Allah..

Izinkan aku untuk tergolong dalam mereka2 yang akan menangisi pemergianmu,
Ya Ramadhan...


No comments: